Trainen voor een strakke kont.

Het is de laatste tijd een ware hype om je billen te trainen. Vrouwen zijn steeds meer op zoek naar manieren om hun billen meer op te laten vallen. Dat is opvallend, want voorheen konden billen niet klein en afwezig genoeg zijn. Het ziet er naar uit dat er een verschuiving plaats vindt. Grote, aanwezige, maar stevige (en duidelijk getrainde) billen zijn mooi en worden als schoonheidsideaal gezien. Het is niet gek dat er allerlei manieren worden bedacht om je bilspieren te trainen. Net als het trainen van je buikspieren, kun je dankzij gerichte oefeningen een heel stevige, sterke kont trainen.

Trainen voor stevige billen.

Trainen voor stevige billen vereist eigenlijk twee belangrijke zaken, namelijk:

– Doelgerichte oefeningen voor stevigere bilspieren;
– Cardiotraining voor een betere conditie en meer uithoudingsvermogen.

Doelgerichte oefeningen zijn oefeningen die echt je bilspieren trainen. Bijvoorbeeld doordat je je grote bilspier aan moet spannen, maar ook door je bilspieren en beenspieren flink te belasten. Door regelmatig druk uit te oefenen op deze spieren, zorg je ervoor dat ze sterker en steviger worden. Ze gaan groeien en bollen als het ware op.

Cardiotraining is de oefening die je doet om conditie op te bouwen. Vaak zijn dit langere sessies (30 tot 60 minuten) waarbij je rent en fietst. Ook roeien is een goede vorm van cardiotraining. Je kan dit doen in de sportschool, waar ze apparatuur hebben. Maar hardlopen en fietsen kan natuurlijk ook gewoon buiten. Het is heel belangrijk om cardio te doen, want zo bouw je conditie op en kun je de oefeningen die altijd werken goed uitvoeren.

Oefeningen die altijd werken.

Er zijn meerdere oefeningen die altijd werken bij het trainen voor grotere billen. Stevige billen krijg je bijvoorbeeld door het doen van:

Lunges

Dit zijn stappen die je heel diep zet. Je buigt je knieën en gaat zover dat je bilspieren zich aanspannen. Zodra dat gebeurt is, houd je de positie vast en na een tijdje ga je weer terug. Je spieren moeten zo veel gewicht houden en krijgen veel te verduren.

Squats

Deze standaardoefening is heel effectief en resulteert in echte grotere spieren. Je gaat door je knieën, gehurkt zitten en spant hierbij je billen goed aan. Deze positie houd je enige tijd aan en dan ga je weer terug. Squats kun je verzwaren door gewichten mee te nemen en op te tillen tijdens het uitvoeren van de oefening.

Sumo workout

Een uiterst effectieve en intensieve oefening is de Sumo workout. In deze workout doe je eigenlijk meerdere oefeningen in één beweging, waardoor je echt alle spieren die in contact staan met je bilspieren (je grote en je kleine bilspier) traint. Heel effectief en leidt zeker tot het gewenste resultaat, mits goed uitgevoerd.

Nog meer training (in en om huis)

Los van deze doeltreffende oefeningen, zijn er nog veel meer manieren om je bilspieren te trainen. In en om het huis (of op het werk). Wat dacht je bijvoorbeeld van:

– Traplopen? Door trappen te lopen span je je bilspieren enorm aan. Zeker door dit nog eens te benadrukken en ze zelf echt aan te blijven spannen, kun je hier veel resultaat uit halen.
– Bilspieren aan- en ontspannen. Tijdens elke activiteit (strijken, koken of televisie kijken) is het een kleine moeite om je bilspieren aan te spannen, vijf tellen vast te houden, en te ontspannen.
– Billen liften. Wanneer je zit kun je eenvoudig je billen lift. Til eerst je linkerbil en dan je rechterbil op. Herhaal dit een aantal keer.

Op deze manier kun je ook in drukke tijden aandacht schenken aan je bilspieren. Het zal zeker niet leiden tot die strakke kont die je voor ogen hebt, maar – in combinatie met de oefeningen – zal het zeker effectief zijn.

Voeding en schema’s

Tot slot is het goed om aan te merken dat voeding een belangrijke rol speelt. Gezonde voeding is bepalend voor het succes. Dat hoeven we waarschijnlijk niet uit te leggen. Door gezonde voeding word je niet dikker en zijn resultaten nu eenmaal sneller zichtbaar.
Wil jij echt de zekerheid hebben dat je goed traint en oefent? Dat je alles doet om je bilspieren optimaal te trainen? Gebruik dan een schema. Een goed trainingsschema helpt je om meer richting te geven aan het trainen van je bilspieren. Zo kom je nog sneller tot resultaat.