antwoordservice

Wil je je bereikbaarheid vergroten? Schakel dan een antwoordservice in en mis geen telefoontjes meer. Door de groei van jouw onderneming in de beauty branche, kan het zijn dat je geen tijd meer hebt om de telefoon te beantwoorden. Onbereikbaar zijn voor je klanten levert ontevredenheid op en dit zorgt voor slechte reviews. Dit wil je voorkomen, wij leggen je alles uit over het inschakelen van een antwoordservice.

Als je net een schoonheidssalon, nagelstudio of andere onderneming in de beauty branche bent begonnen. Lukt het je in het begin vast nog wel aardig om de telefoon te beantwoorden en afspraken in te plannen. Dit kan veranderen zodra je salon begint te groeien en je bereikbaarheid achteruit holt.

Wil je weten wat een antwoordservice voor jou kan betekenen? Dan adviseren we je om dit artikel goed door te lezen, hierin vertellen we namelijk alles over de diensten, de voordelen en de mogelijk tarieven.

Waarom een antwoordservice inschakelen?

Op het moment dat jouw onderneming goed gaat lopen, kom je erachter dat jouw bereikbaarheid, een stresspunt aan het worden is. Een antwoordservice zorgt ervoor dat onderneming in de beauty branche optimaal bereikbaar is en stemt de service af op jouw wensen.

Eerste indrukken tellen en deze verander je niet snel. Als jouw salon slecht bereikbaar is, dan gaan potentiële klanten opzoek naar een ander. Ook bestaande klanten kun je hierdoor verliezen. Dit wil je natuurlijk voorkomen en daarom is goed bereikbaar zijn een belangrijk deel van je onderneming.

antwoordservice

Tussen behandelingen door de telefoon beantwoorden, is niet prettig voor je klanten. Deze betalen voor een dienst waarin persoonlijke aandacht centraal staat. Een behandelaar die ondertussen telefoon gesprekken voert of een telefoon die blijft overgaan, zorgt voor onrust. Dit is niet de ervaring die je aan jouw klanten wilt meegeven.

Voorkom slechte recensies, schakel een antwoordservice in

Slechte recensies zijn nooit leuk en ze kunnen het imago van je salon flinke schade berekenen. Krijg je veel opmerkingen of zelfs klachten hierover? Dan is het noodzaak dat je hiermee aan de slag gaat en je bereikbaarheid verbetert.

Het aannemen van een baliemedewerkster of telefoniste is voor beginnende ondernemers, financieel gezien vaak nog niet mogelijk. Voor kleine ondernemingen, startende beauty salons en beginnende zzp-ers is het inschakelen van een antwoordservice, dan ook een betaalbare oplossing.

Hoe werkt een antwoordservice?

Bij het inschakelen van een antwoordservice bespreek je uiteraard eerst je wensen en verwachtingen. Zo kun je aangeven met welke boodschap de telefoon beantwoord mag worden. Bijvoorbeeld “Goedemorgen The Beauty Network, u/ je spreekt met … “

Ook kun je aangeven na hoeveel keer overgaan, je wilt dat de telefoon doorgeschakeld wordt. Zodat je deze ook zelf kunt aannemen als je in de gelegenheid bent. Hieronder zie je een overzicht van diensten en mogelijkheden, die een antwoordservice biedt en deze hebben we ook in het artikel nader toegelicht.

bloedingenademhalingsproblemen
infectiesbloeduitstortingen
asymmetrie slechte wondgenezing
gevoelsveranderingverminderde reuk

Telefoon doorschakelen naar een antwoordservice, zo werkt dit!

Zodra je een antwoordservice voor jouw onderneming kiest, dan betaal je meestal eerst eenmalige aansluitkosten. Deze betaal je om jouw aansluiting te verbinden met die van de telefoniste op afstand.

Dit kan gedaan worden met ieder nummer en de telefoniste ziet bij het binnen komen van een gesprek, direct dat dit voor jouw bedrijf is.

“De gepersonaliseerde hulp die ondernemen makkelijker maakt”

Zodra deze verbinding gemaakt is, kan de telefoniste op afstand jouw binnenkomende telefoontjes herkennen en beantwoorden. Ook kunnen jouw gesprekken direct doorverbonden worden, als je dit graag wilt. Voordat het nummer van jouw salon wordt doorgeschakeld, richt je een telefoonscript in.

In dit script geef je aan op welke wijze de telefonistes jouw gesprekken mogen aannemen en tot welke acties zij mogen overgaan. Zo kun je de instructie doorgeven dat nieuwe klanten altijd doorverbonden worden, dat je voor administratieve vragen op een bepaald tijdstip terugbelt en dat je bij dringende vragen, zoals een allergische reactie, een sms ontvangt.

Klantenservice uitbesteden

Een ervaren telefoniste beantwoord jouw gesprekken, zij doet dit vriendelijk, uiterst professioneel en spreekt bovendien Algemeen Beschaafd Nederlands. Daarnaast krijgen de telefonistes regelmatig trainingen om hun telefonische vaardigheden te verbeteren en wordt er van hen verwacht dat zij zich verdiepen in de ondernemingen en salons waarvoor zij de telefoon beantwoorden.

Je kunt de antwoordservice dan ook zien als een gepersonaliseerde hulp, die het ondernemen makkelijker maakt. Tip! Lever veel informatie aan over jouw salon of werkzaamheden als zzp-er om het telefoonscript optimaal te laten werken.

Voordelen antwoordservice

Na het uitbesteden van jouw klantenservice, ervaar je minder stress en kun de je volle aandacht bij een klant houden. Wat de klanttevredenheid ook ten goede komt, de klant heeft niet langer ‘last’ van onderbrekingen of een telefoon die blijft overgaan tijdens de behandeling.

Ook nieuwe klanten kun je beter informeren doordat je terugbelt wanneer dit jouw schikt. Daarnaast weet je al wat de vraag of de reden van bellen is. Doordat je notities ontvangt van ieder gesprek, dat is beantwoordt door de antwoordservice. Dit maakt dat je voorbereid bent en het gesprek beter kunt voeren. Wat direct een professionele indruk wekt en de klant een fijne ervaring geeft.

Telefoonservice tarieven

Wil je je telefoondiensten uit handen geven en profiteren van scherpe telefoonservice tarieven? Dan kun je een abonnement afsluiten bij een ervaren antwoorddienst. Hoe meer telefoongesprekken zij voor je beantwoorden, hoe lager het tarief per gesprek wordt. De gemiddelde kosten variëren van €1,00 tot € 2,50 per gevoerd gesprek.

Voor diensten zoals terugbellen, het verzenden van een sms of het beheren van de agenda kunnen aanvullende kosten worden berekent. Dit wordt alleen in overleg gedaan, waardoor je deze extra kosten zelf in de hand kunt houden. Wil je advies of weten welke antwoordservice wij aanraden, dan kun je hieronder een reactie achterlaten.

antwoordservice tel

Agendabeheer door een ervaren telefoniste

Niet alleen kunnen de telefonistes jouw gesprekken goed aannemen, ze kunnen ook afspraken maken, deze verzetten of annuleren. Het beheren van jouw agenda wordt snel opgenomen, door de grote ervaring die zij hebben met diverse software programma’s.

Het bekende Salonized, is bijvoorbeeld een agenda die gericht is op de beauty branche en waarmee de telefoniste op afstand bekend is.

Door de grote kennis en ervaring kun je jouw agenda met een gerust hart aan hen overlaten. De telefoniste denkt ook met je mee tijdens het plannen van afspraken en zorgt ervoor dat deze aansluitend worden ingepland. Hiermee voorkomen ze gaten in de agenda en verlies je geen kostbare werktijd.

Telefonische bereikbaarheid: Engels

Je hebt het inmiddels vast wel door, maar de telefoniste op afstand is erg veelzijdig. Naast het beantwoorden van de telefoon in het Nederlands, kunnen zij dit ook prima in het Engels. Als je hier zelf niet zo goed in bent, dan is dit een fijne oplossing.

Telefonische acquisitie afhouden?

Veel ondernemers vinden telefonische acquisitie niet prettig, het is tijdrovend en vaak heb je in eerste instantie niet eens direct door dat je in een verkoopgesprek bent beland. Ook deze gesprekken handelen de telefoniste met flair af en de veel gebruikte telefoontechnieken van verkopers, herkennen zij feilloos.

Je kunt hen zelfs verzoeken in je persoonlijke telefoonscript, om acquisitie gesprekken uit je notities te filteren. Zodat je enkel een overzicht van relevante notities ontvangt.

Antwoordservice: AVG wetgeving

De wet Algemene Verordening Gegevensbescherming, is in het leven geroepen om bedrijven zorgvuldiger te laten omgaan met persoonsgegevens. Het burgerservicenummer oftewel je BSN, mag alleen gevraagd worden als daar een wettelijke grondslag voor is.

Naast je BSN worden de volgende zaken ook gezien als persoonsgegevens: gezondheid, strafrechtelijk verleden, politieke voorkeur, ras, levensovertuiging/godsdienst en de lidmaatschap van een vakbond. Deze gegevens dienen zorgvuldig verwerkt te worden en hiervoor is een antwoordservice verplicht, om een verwerkersovereenkomst te tekenen.

Is jouw bedrijf nog niet AVG proof? De door jouw gekozen antwoordservice helpt je ook hierbij. Bespreek de mogelijkheden en vraag gericht, hoe zij persoonsgegevens verwerken.

Ben jij de trotse eigenaar van een antwoordservice en wil je adverteren op onze pagina stuur dan een e-mail naar info@

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here